30.8.95

Egypt: 5

Návrat domov
Počas celého zájazdu sme sa držali zdravotne statočne. V Káhire to už niektorí účastníci zájazdu nevydržali a spustila sa celá séria hnačiek, vracania, bolestí brucha a hlavy. My s manželom sme si celou cestou dávali preventívne živočíšne uhlie a to nás zachránilo. Cestu vlakom z Prahy do Bratislavy som už presedela na toalete. V Kútoch mi pasoví a colní úradníci klopali na dvere, aby som im ukázala aspoň pas. Neverili manželovi, že cestujeme z Egypta a že sa cítim veľmi zle. Mysleli si, že som pašerák, ktorý sa pred nimi skrýva.

Nebezpečenstvá
V roku 1996 sa výletná loď, ktorou sme sa plavili aj my, potopila v Níle. V tom istom roku vystrieľali teroristi v Káhire celý autobus turistov pri tom hoteli, kde sme boli ubytovaní aj my. V roku 1997 vystrieľali teroristi pri chráme kráľovnej Hatšepsut celý autobus zahraničných turistov. Až po týchto udalostiach som pochopila, prečo nás počas celej cesty sprevádzali dva vojenské konvoje, prečo sme nemohli vychádzať z autobusu a prečo bola sprievodkyňa neustále v strehu a pozerala sa vpravo a vľavo. Počas celého zájazdu nám hrozilo reálne nebezpečenstvo teroristických útokov a beduínskych lúpežných prepadov. Veľmi zazlievam cestovnej kancelárii s ktorou sme cestovali, že napriek zložitej politickej situácii v Egypte, takýto zájazd vôbec ponúkala. Neverte obrázkom v cestovných katalógoch a nízkym cenám. Keď idete do Egypta, overte si politickú a bezpečnostnú situáciu v krajine. Naša naivita a neskúsenosť s tretím svetom nás mohla stáť život. 

Zážitky a skúsenosti
Som rada, že sme cestu po Egypte prežili a že sme sa vrátili domov relatívne zdraví. Som rada, že sme poznávací zájazd do Egypta absolvovali v 40-tke, dnes by som to už nezvládla. Okrem suvenírov sme si z Egypta priniesli neopakovateľné zážitky a obrovské cestovateľské skúsenosti. Prišli sme obohatení o dojmy z návštevy významných archeologických pamiatok. Doplnili sme si vedomosti o nové historické fakty. Urobili sme si živý obraz o egyptskej kultúre a súčasnom arabskom svete. Z Egypta sme sa vrátili plní pokory a súcitu s ľuďmi, ktorí tam žijú v neskutočnej chudobe a biede. Bol to jeden z našich najkrajších poznávacích zájazdov po svete, preto som sa rozhodla, že vám o ňom niečo napíšem.